English:
Both state and federal law require all public schools to prepare and distribute a School Accountability Report Card (SARC) to provide parents and the community with important information about each public school including demographic data; test results; class sizes; teacher and staff information; curriculum and instruction descriptions; parent involvement opportunities, "adequate yearly progress" of students in achieving state academic achievement standards; Title 1 Program Improvement; graduation rates at the secondary level; and, the extent to which "highly qualified" teachers are teaching core academic subjects.
SARCs are always published one year following the data gathering. Therefore, SARCs published in 2010-11 are now available for the 2009-10 school year. SARCs are posted at www.nvusd.k12.ca.us/sarcpage. Hard copies are also available at each school site upon request. Please contact your school office to obtain a copy.
Spanish:
Los dos leyes federales y estatales exigen que todas las escuelas públicas preparen y distribuyan una tarjeta de informe de rendición de cuentas de escuela (SARC) para proporcionar a los padres y la comunidad con información importante acerca de cada escuela pública incluyendo datos demográficos; resultados de exámenes; alumnos por clase; maestro y la información del personal; descripciones de currículo e instrucción;oportunidades de participación de padres, " progresos adecuados anuales" de estudiantes en alcanzar niveles de logro académico de Estado; Título 1 programa mejoramiento; tasas de graduación en la enseñanza secundaria; y, en la medida de "altamente calificados" maestros que enseñan asignaturas básicas.
SARC se publican siempre un año después de la recolección de datos. Por lo tanto, SARC son publicados en 2010-11 están ahora disponibles para el año escolar 2009-10. SARC se registran en www.nvusd.k12.ca.us/sarcpage. Copias impresas también están disponibles en cada sitio de escuela a petición. Póngase en contacto con su Oficina de la escuela para obtener una copia.
No comments:
Post a Comment